10 Temmuz 2018 Salı

Dünyanın ilk hidrojenli gemisine Toyota’dan destek




Japon otomotiv devi Toyota, doğaya zarar vermeden enerji üretilmesini ve kullanılmasını desteklemek amacıyla dünyanın ilk hidrojenli gemisi Energy Observer projesine sponsor olduğunu açıkladı. Projeye liderlik eden eski açık deniz yarışçısı Victorien Erussard ile deniz araştırmacısı, dalgıç ve belgesel yapımcısı Jérome Delafosse aynı zamanda teknenin kaptanlığını da üstleniyor.


Yakıt teknolojilerinde sıfır emisyon salımı olan hidrojeni yaygınlaştırmak adına kapsamlı çalışmalarına devam eden Japon otomotiv devi Toyota, fabrikalarında kullandığı hidrojenli forkliftlerve ve hidrojenli kamyonlardan sonra bu yakıtı Mirai modeli ile otomobil üretimine de dahil etti.

Toyota, şimdi de dünyanın ilk hidrojenli gemisi Energy Observer'a sponsor olduğunu açıkladı.




ENERGY OBSERVER PROJESİ YENİLENDİ

Proje liderleri, eski bir açık deniz yarışçısı olan Victorien Erussard ile deniz araştırmacısıdalgıçve belgesel yapımcısı Jérome Delafosse aynı zamanda teknenin kaptanlığını da yapıyor.



1983’de inşa edilen tekne, açık deniz yelken yarışlarında uzun ve başarılı kariyerinin ardından Energy Observer Projesi için yenilenebilir enerjileri kullanarak dünyayı dolaşmak üzere yenilendi.

Mühendis, tasarımcı ve gemi adamlarından oluşan yaklaşık 50 kişilik bir ekip 2015 yılında başladığı dönüştürme ve yenileme çalışmalarını Nisan 2017’de tamamladı ve tekne suya indirildi.



Yalnızca hidrojen kullanarak yol alabilen ilk tekne olan Energy Observer, hidrojeni sıfır karbon salınımı ile deniz suyundan elde ediyor. Üzerindeki güneş paneli ve rüzgar türbinleri ise teknenin diğer enerji kaynakları...

“Solar Impulse of the Seas” olarak da adlandırılan Energy Observer15 Temmuz 2017 tarihinde Fransa’dan ayrılarak dünya turuna başladı. 6 yıl sürmesi planlanan tanıtım yolculuğu boyunca 50 ülkeyi ziyaret ederek, 101 noktada demir atacak.



OLİMPİYAT OYUNLARI SIRASINDA TOKYO’YA UĞRAYACAK

Hidrojen, Energy Observer'da çok önemli bir yere sahip ve Toyota da bu nedenle projeye dahil olmuş durumda…

Gemiye özel olarak üretilen batarya çözümüyle önemli bir ağırlık tasarrufu sağlanmış.

Şu günlerde Akdeniz'de bulunan ve 2019'da Kuzey Avrupa'ya çıkması planlanan Energy ObserverOlimpiyat Oyunlarıiçin 2020'de de Tokyo'da olmayı hedefliyor.

Son 20 yıldır hidrojen teknolojisine öncülük eden Toyotaise kapsamlı testlerle birlikte hidrojenin pratik bir yakıt alternatifi olması için çalışıyor.

Energy Observer ekibinin çalışmaları da sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağlarken, yapılan çalışmalar sonbahardan itibaren 8 bölüm halinde TV kanalı Planete+'te yayınlanacak, ayrıca internette de bu seriden bölümler paylaşılacak.

Sponsorluk anlaşması yapılmadan önce Toyota2017 yılında teknenin yanaştığı limanlarda ekip tarafından kullanılmak üzere 6 hibrit otomobil ve hidrojen yakıt hücreli 2 adet Mirai'yi tahsis ederek projeye ilk günden itibaren verdiği destekle öne çıkmıştı.


Kaynak: TurkSail

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder